Producten

Geïntegreerde communicatie

Geïntegreerde communicatie

In control rooms zien we vaak meerdere communicatiemiddelen. Denk hierbij aan een telefoon, mobilofoon, intercom, omroepsysteem, voice logging, GIS map, chatbox en beeldbellen. Communicatiemiddelen los naast elkaar op een bureau, kan het overzicht behoorlijk belemmeren. Hoe meer keuze, hoe minder overzicht. Uit welk apparaat kwam er een oproep? En is er een verband te trekken met de informatie uit de diverse communicatiemiddelen? Informatie analyseren uit diverse apparaten is tijdrovend en niet efficiënt, zeker niet in een kritische omgeving als een control room.

ATLAS communicatie

Geïntegreerde communicatie centraliseert al deze communicatiemiddelen. Dit houdt in dat alle losse communicatiemiddelen, worden aangestuurd vanuit één multifunctionele applicatie. Het voordeel hiervan is dat je als operator in de control room efficiënter kunt werken. Je kunt sneller verbanden trekken door effectieve communicatie en coördinatie tussen alle betrokken partijen. Risico’s worden hierdoor verminderd. Binnen INTER gebruiken wij ATLAS voor geïntegreerde communicatie. 

ATLAS is een multifunctionele applicatie, die communicatie integreert. Met de gebruiksvriendelijke interface van ATLAS, sturen operators ieder gewenst systeem op een intuïtieve wijze aan. De overzichtelijke presentatie levert een positieve bijdrage aan het afhandelen van processen. Lees hieronder enkele functionele mogelijkheden van ATLAS. 

Terugluisteren gevoerde telefoongesprekken

In kritische omgevingen als een control room is binnenkomende informatie vaak belangrijk. Met ATLAS kun je binnengekomen oproepen daarom terugluisteren. Het terugluisteren van gevoerde telefoongesprekken kan worden gebruikt om de juistheid van informatie te verifiëren en eventuele misverstanden of fouten te identificeren. Daarnaast kan het terugluisteren van telefoongesprekken een waardevol hulpmiddel zijn voor training en ontwikkeling van operators en andere medewerkers in de control room. Hierdoor kunnen zij leren van voorbeelden van succesvolle gesprekken en situaties waarin verbetering nodig is. Via ATLAS kun je de opgenomen gesprekken ook beveiligen, zodat deze enkel beschikbaar zijn voor gekozen personen.   

Locaties inzien

Via de ATLAS GIS map kun je zien waar personen of voertuigen zich bevinden, deze functie geeft locaties weer. Operators kunnen hiermee bijvoorbeeld zien waar hun collega’s zich bevinden of welk voertuig er op een specifiek moment het meest dicht bij een calamiteit is. Vanuit de control room kan er zo direct gehandeld worden om de juiste personen snel op de juiste plek te krijgen.  

 

Externe apparatuur bedienen

Een functie binnen ATLAS is de IO aansturing. Hiermee kun je externe aansturingen doen via het paneel. Je kunt bijvoorbeeld de zonwering, rolhekken, deuren of verlichting erop aansluiten en deze bedienen via het ATLAS paneel.  

Met deze partners werken wij samen

Logo van Voxtronic