Terug naar alle nieuwsberichten

INTER gaat verder waar anderen stoppen

28 januari 2021

In ons vorige bericht vertelden wij waar INTER voor staat, namelijk kennis, ervaring en innovatie. Maar er is uiteraard meer, want INTER gaat verder waar anderen vaak stoppen. INTER vindt het traject na installatie van een oplossing een cruciaal onderdeel in het leveren van totale ontzorging. De nazorg die wij bieden zorgt er onder andere voor, dat relaties de oplossingen op de juiste, meest efficiënte, manier bedienen en inzetten. Daarnaast nemen wij de zorg ook uit handen van onze relaties. INTER is hét verlengstuk van jouw serviceorganisatie. Denk hierbij aan realtime monitoring. Een eventuele storing op voorhand al zien te voorkomen? Die stappen worden nu gezet. Meteen ook het bewijs hoe serieus INTER de zorg na oplevering neemt. INTER biedt meer dan alleen een oplossing.  

Lees meer over dit bericht

Meer dan alleen een oplossing
Na het leveren van een oplossing begint het eigenlijk pas echt. Niet alleen bij het ontwerpen van de oplossing denken we graag mee, in hoe de workflow het beste geoptimaliseerd kan worden, maar uiteraard ook bij de uitvoering. Is iedereen op de hoogte van hoe de oplossing het beste tot zijn recht komt? Hoe kunnen ze de oplossing het beste besturen of toepassen in hun dagelijks werk en op welke manier ondersteunt het de dagelijkse werkzaamheden? Is het herkenbaar dat niet iedereen weet waar bepaalde knoppen voor dienen?
Om systemen zo efficiënt mogelijk te gebruiken, zijn zeker bij oplevering, maar ook daarna periodieke gebruikers- en beheerderstrainingen wenselijk. Personeelswisseling zorgt er dikwijls voor dat kennis verloren gaat en het team niet optimaal gebruikt maakt van de mogelijkheden van het systeem. Functionaliteiten worden niet optimaal benut, waardoor efficiencyslagen niet behaald worden. Zonde! Want het kost relatief weinig moeite en geld om periodiek een team te trainen. Essentieel voor nieuwe medewerkers en prima ter opfrissing voor bestaand personeel. INTER biedt deze trainingen standaard bij oplevering aan, maar uiteraard ook periodiek indien gewenst. INTER maakt dan gebruik van zijn eigen INTER Academy

INTER Academy
Wij delen wij graag onze expertise en ervaring met onze relaties. INTER heeft daarom een eigen INTER Academy in- en extern opgericht. Wij bieden trainingen en praktijkdagen binnen ons Experience Center INTER-X, maar uiteraard ook op locatie of online via webinars. Niet alleen om eigen personeel te scholen, maar ook als aanbieder van (geaccrediteerde) trainingen voor externen. Denk aan AV-cursussen, training over koppelingen of modaliteiten, maar ook over simulatietechniek of ergonomie op de werkvloer. Mocht je je personeel een opfriscursus willen geven, dan kun je bij ons terecht.

Customer Care
Wij streven ernaar in het gehele traject een vertrouwd gezicht te zijn voor onze klanten. Een steunpilaar waar ze op kunnen bouwen en op terug kunnen vallen. Het liefste ontzorgen wij klanten zoveel mogelijk. Dankzij onze jarenlange ervaring is service verlenen binnen kritische omgevingen gesneden koek voor INTER. Wij zien onze Customer Care afdeling als een verlengstuk van de serviceorganisatie van de klant en proberen samen met de klant hun gehele serviceproces zo goed mogelijk in te richten. Een zero-downtime en maximale uptime is ons gezamenlijk doel. Daarnaast bieden wij remote-ondersteuning. Met een online-tool kan zowel de klant als wij zelf direct support verlenen aan het systeem zonder fysieke aanwezigheid. Dit zorgt onder andere voor minimale kosten, verhoging van zelfredzaamheid en snellere hulp op locatie.

INTER’s Customer Care team is 24/7 bereikbaar. Indien er zich een storing voordoet, kunnen we via track-and-trace de dichtstbijzijnde engineer naar locatie sturen om onze reisbewegingen te beperken. Wij hechten veel waarde aan het milieu. Binnen INTER geldt er een milieubeleid en daar zijn ook reisbewegingen een punt van aandacht in. Wij streven naar het remote oplossen van problemen, wanneer dit niet lukt zullen onze engineers ter plaatse te laten komen. Onze service engineers zijn goed geschoold en krijgen periodiek trainingen om hun kennis op peil te houden of uit te breiden.

As a Service
Maar er is meer. Soms is het lastig om in eigen beheer een goede werking van systemen te garanderen. Er ontbreekt kennis, tijd of capaciteit. Ook kan het zijn, dat er wel de wens is voor een nieuw systeem, maar het investeringsbudget ontbreekt. Daarom biedt INTER de mogelijkheid alle oplossingen 'As a service' af te nemen. Je betaalt als klant voor het gebruik van de systemen in de vorm van een maandelijkse vergoeding, zonder eigenaar te worden. INTER garandeert de juiste werking en zorgt voor de rest; van onderhoud, beheer tot functionele wijzigingen of uitbreidingen.

Service Level Agreement (SLA)
Bij INTER is het mogelijk een servicecontract naar eigen hand in te richten. Wij bieden een aantal standaard niveaus van “Basic” tot aan "CareFree”. Als die voor de klant niet helemaal passend zijn is er de mogelijkheid om een Custom SLA contract samen te stellen. Samen met INTER ontwerpt de klant een servicecontract, dat die nauw aansluit bij de behoeftes van het bedrijf. Zo functioneert INTER als verlengstuk van de serviceorganisatie van de klant.

Binnen elk contract zijn er verschillende variabelen en afhankelijk van het soort servicecontract, krijgen die variabelen een niveau toegewezen. Bij een standaardcontract bepaalt INTER het niveau, bij een Custom contract kan de klant zelf het niveau van de variabelen kiezen. Bij deze variabelen moet je denken aan:

  • Call back tijd
  • Responstijd
  • Mean time between fix (tijd tot aan het herstellen van de functie)
  • Preventief onderhoud
  • Correctief onderhoud
  • Beschikbaarheid vervangende swap(spare) parts
  • Software
  • Remote Servicemanagement
  • Voortgangsrapportage
  • Documentatie en tekeningen

Verdere toelichting op de variabelen vind je hier. 

Realtime monitoring
We leven al in een 24/7 wereld, al zou je dat nu niet zeggen vanwege de corona maatregelen die er op dit moment zijn. Toch blijft de 24/7 economie draaien. Simpel voorbeeld is natuurlijk de service die INTER aanbiedt aan de mensen met een SLA contract. Onze engineers staan dan 24/7 voor je klaar, maar die krijgen pas een melding wanneer jouw organisatie een storing constateert. Eigenlijk wil je die storing voor zijn. INTER wil zijn relaties kunnen behoeden voor een eventuele storingen en dat is wat wij met realtime monitoring gaan doen. Onlangs is er een contract getekend waarbij we realtime monitoring toepassen. We willen allemaal “liever iets voorkomen dan genezen” toch? INTER vindt doorontwikkeling belangrijk. Niet alleen voor onze oplossingen, maar ook voor onze serviceverlening.

Heb je vragen of wil je graag sparren over wat INTER voor jouw organisatie kan betekenen op het gebied van serviceverlening? Neem dan contact met ons op via onderstaande button. Wij helpen je graag verder.

Neem contact op met INTER

Trends, tips & tricks
in onze nieuwsbrief

1 keer per 2 maanden in jouw mailbox:

  • Een review over een presentatie middel.
  • Praktische tips van ons technisch team.
  • Kijkje in de toekomst, wat je kunt verwachten.

INSPIREER MIJ!

Bericht van onze lezers:

Vorig jaar heb ik mij ingeschreven. Vaak zit er een tip bij die wij kunnen gebruiken of kunnen doorsturen naar een collega. Een aanrader voor personen met interesse voor technische ontwikkelingen.

Marleen
Projectmanager