NIEUWSBRIEF

CONTACT

Adres:
Ratio 1
 
6921 RW
 
Duiven
Tel:
026 319 69 69
Fax:
026 319 69 00
E-mail:
info@inter.nl

Operationeel Controle Centrum Rail

Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR)Opdracht:
Inter Visual Systems heeft onlangs het nieuwe Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR) in Utrecht ingericht met een 5x4 Barco NSL-460 narrow bezel video wall. Het OCCR is 8 oktober 2010 officieel in gebruik genomen. Op deze centrale locatie coördineren meer dan 300 medewerkers van verschillende spoorbedrijven 24 uur per dag, zeven dagen per week de afhandeling van spoorincidenten, met als doel vertragingen te beperken. Tot nu toe vond de samenwerking vanuit diverse locaties plaats.

Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR)Oplossing
De nieuwe locatie is voorzien van de allernieuwste technieken en voorziet in alle behoeftes. Bedrijven die geen fysieke werkplek hebben in de control room kunnen toch participeren door gebruik te maken van video conference. Daarnaast zijn er diverse voorzieningen in het pand getroffen om 24/7 verblijf zo prettig mogelijk te maken. Zo is de verlichting van de ruimte afgestemd op het metabolisme van de mens. En voor personeel dat door bijvoorbeeld crisisomstandigheden niet naar huis kan, zijn douches en slaapplaatsen beschikbaar. Voor de media is er een speciale, permanent beschikbare persruimte ingericht.

Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR)De video wall van Inter Visual Systems zorgt voor flexibiliteit en overzicht binnen de ruimte. Daarnaast voldoet de video wall aan alle eisen voor intensief 24/7 gebruik. Omdat de wall onderdeel uitmaakt van het kritische proces garandeert Inter Visual Systems een correcte werking door het leveren van een onderhoudscontract op maat.

Meerwaarde
Het OCCR is de plek waar beheerder en spoorwegondernemingen, met elk hun eigen verantwoordelijkheden non-stop samenwerken om de prestaties van het spoor te verbeteren. Deze vernieuwde samenwerking leidt tot een snellere afhandeling van calamiteiten, meer beschikbare spoorcapaciteit, betere punctualiteit en een verbetering van de kwaliteit van de reis- en verkeersinformatie. Uiteindelijk zijn het vooral de reizigers en verladers die profiteren van de komst van het OCCR. Niet eerder werd op deze manier tussen partijen in de spoorsector samengewerkt. Door de fysieke nabijheid zijn de communicatielijnen kort, waardoor snelle besluitvorming mogelijk is.

Terug naar Referenties

Wij helpen u graag verder!

Maikel Derksen
Business Team Manager
Bel: 026-3196969

Bekijk LinkedIn profiel

Wij helpen u graag verder!

Maikel Derksen
Business Team Manager
Bel: 026-3196969

Bekijk LinkedIn profiel Neem contact op met Maikel »